Професионални продажби по телефона
За кого е предназначена?
Програмата е разработена за търговци на едро и дребно, търговски представители, мениджъри продажби, офис асистенти, секретари и всички, които обслужват и контактуват с клиенти и партньори.
Основен подход за работа:
- Работа по конкретни практически казуси
- Създаване на модели за комуникация с клиентите
- Продължаваща работа след обучението (експертни групи) – практически съвети и организация
Това обучение ще ви помогне да:
- Привличате нови клиенти за продуктите/услугите на вашата организация
- Усвоите техники за продажби по телефона
- Преодолявате препятствията при свързване със същинския купувач и как да приключвате телефонната продажба
- Развиете комуникационните си умения, чрез задаване на правилни въпроси
- Усвоите умения за професионално провеждане на разговори и справяне с нестандартни ситуации
Основни теми:
Как да осъществяваме контакт по телефона?
- Как да пробием по телефона – предизвикване на внимание, провокиране на желание и интерес
- Провеждане на разговор, получаване на информация, постигане на желания резултат
- Презентация и Продажби по телефона – три опорни точки на презентацията по телефона в рамките на 12 секунди
Използване на въпроси при телефонна комуникация
- Боравене с въпроси – въпроси за привличане на внимание и въпроси за разкриване на потребности
- Активно използване на въпроси, без клиентът да разбере това
- Как да отгатнете изискванията на събеседника?
- Активно слушане
- Сигнали при разговор, подсказващи нагласата на клиента
Справяне с възраженията на клиентите по телефона
- Планиране на възраженията. Разбиране възраженията на клиентите
- Основни видове възражения и как да се справяме с всяко едно от тях. Основни принципи при преодоляване на възраженията.
- Техники за преодоляване на възраженията по телефона: Пряко и непряко отричане; Компенсация; Бумеранг; Задаване на въпрос, избавящ от скрито възражение; Мнението на трета страна
Важно: Създаване на практически адаптивен модел за преодоляване на възраженията по телефона. (по адаптирана методика на e-Training Centre)
Затваряне на продажба по телефона
- Сигнали за затваряне – разпознаване и използване
- Използване подход на „предварително затваряне“ – важен елемент в продажбата по телефона
- Техники за затваряне на продажба по телефона – алтернативен избор, комплимент, допускане и др.
- Поведение при неуспех
Трудни клиенти – типове и асертивно поведение
- Как да разпознаем типа клиент по телефона? – индикативни симптоми и реакции
- Подходящо поведение спрямо психологическия тип на клиента: подозрителен, свръх емоционален, импулсивен, неориентиран, необщителен, прекалено говорещ, манипулативен
- Типове реакция спрямо емоционалното поведение на клиента
- Посрещане и разбиране на претенции/оплаквания/несъгласия
- Извличане на допълнителна информация и обобщаване
Практикум:
- Създаване на стандарти и модели за поведение (Доразвиване на съществуващи стандарти и скриптове, методика за продължаваща работа по конкретни казуси)
- Вътрешна комуникация между служители и отдели при проблеми и оплаквания
- Обобщение и изводи от успешна/неуспешна практика, конкретни проблеми и практически ситуации
- Експертни групи и адаптивен модел на работа след обучението.
Водещ: Явор Янкулов, PhD
Датите на провеждане на обучението може да видите в Календара ни.