Ключови показатели за ефективност
- Пазарен потенциал – изготвяне на методика за измерване на пазарния потенциал за различни типове бизнес. Пазарният потенциал е базов инструмент, който стои в основата на активното управление на продажбите и CRM. Методики за определяне на пазарен потенциал. Практически примери.
- ABC анализ – класификация на клиентите по три основни параметъра:
- По обем на покупките от нас – ранг на клиента, реални покупки
- По потенциал – оценка на възможностите
- По наш дял в покупките на клиента (в обем и стойност)
Наличието на такъв анализ ще задълбочи управлението на продажбите от общо за територията към конкретно управление на отделните клиенти.
- Управление на продажбите
- Общо по търговски бизнеси/класове/територии
- по отделни клиенти (приоритетно клас А)
Цел: увеличаване на оборота в обем и стойност, увеличаване покупките на целеви продукти, нарастване на нашия пазарен дял (респ. дял в клиента), увеличаване на асортимента и др.
- Стойност на клиента за периода на жизнения му цикъл (CLTV)
Покупки на клиента по години в стойност (последен 3-5 годишен период) и на тази основа претеглена печалба от този клиент. Това ще определи най-стойностните ни клиенти, ще ни даде възможност да управляваме продажбите индивидуално към тях с конкретни предложения, бюджетирани на база реална стойност и потенциална печалба. Основни въпроси:
- Колко печелим годишно от конкретен клиент
- Какви са възможностите за печалба от него в бъдеще
- Как да управляваме отношенията
- Дял в клиента – какъв е делът на нашите продажби в общия обем покупки на клиента и как можем да го увеличим. Защо този показател е ключов, но често се пропуска? Как да го тълкуваме? Връзка на дял в клиента и стойност на клиента. Дял и лоялност.
- Сегментация на клиентите – 5 базови принципа за ефективна сегментация. Кои са най-важните групи клиенти и как да управляваме отношенията с всяка една от тях. Вътрешни и външни сегменти за компанията. Примери за ефективна практическа сегментация. Измерване на печалбата по сегменти.
- Удовлетвореност на клиентите – защо това е ключов показател в съвременните програми за CRM.
Защо клиентите ни заблуждават без да искат? Грешки при измерване на удовлетвореността – как да ги избегнем? Успешни практики.
- Програма за лоялност и мотивация на клиенти
- Цели на програмата – показатели за измерване
- Степен на участие/безучастие
- Параметри за ефективност на програмата за лоялност
- Програми за мотивация на служители, обвързана с KPI:
- Програми за мотивация – състезателни, по квоти и др.
- Програма за мотивация на екипи и структури
- Обвързване на мотивационната програма с KPI
- Ключови компетентности на персонала във връзка със заложените KPI
Цялостна Бизнес стратегия и KPI - ПРАКТИКУМ
Водещ: Явор Янкулов, PhD
Датите на провеждане на обучението може да видите в Календара ни.