Търговски мениджмънт
Програмата е разделена на 2 Модула:
- Мениджърски модул – Мотивация и управление на търговски екипи
- Бизнес модул – Управление на продажбите.
МЕНИДЖЪРСКИ МОДУЛ
Мотивация на търговци
- С какви инструменти разполагаме като търговски мениджъри и как да ги прилагаме на практика?
- Кое е специфичното при мотивация на търговци в България?
- Защо едни фактори са „хигиенни“, а други „мотивационни“? И защо мениджърите ги бъркат в практиката?
- Усилие – резултат – възнаграждение. Една практическа формула, която може да ни помогне много
- Обобщен опит и грешки от практиката на сходни компании в България
Специфика при мотивация на търговци; практиката в България – Резултати от проучване на Е-Training Centre
Мотивация на търговски екип
- Какво представлява „Търговският“ мениджмънт? Защо вече се прилага и от нетърговски структури и мениджъри?
- Може ли всеки екип да работи като търговски? Какво отличава добрите търговски екипи? Как да изградим такъв екип?
- Управление чрез цели – приложение на MBO в различни практически ситуации
- Как да „продадем“ идеята на екипа? Търговски умения, които трябва да притежава успешният мениджър
- Промяна в нагласите или промяна в уменията – кое е водещото? Как да провокираме промяната?
- Лидерски подходи в Търговския мениджмънт. Защо уволняват мениджъри, но не уволняват лидери?
- Как го правят в успешните организации и екипи? – обобщена практика от множество търговски компании в България и по света
Мотивационен профил на търговски екип (Практически инструмент)
- Как се прави мотивационен профил?
- За какво трябва да внимаваме?
- Тълкуване на профила. Практически изводи и препоръки за мениджъра
БИЗНЕС МОДУЛ
Управление на продажбите
Стратегическо управление на продажбите
- Оценка на възможностите на наличния търговски екип и определяне параметри за промяна
- Управление чрез цели - Адаптиране целите на търговския екип спрямо стратегическите задачи на фирмата
- Контрол по изпълнението на продажбите – KPI
- Основни принципи при налагане на успешна търговска стратегия
Сегментиране на пазара
- Сегментация на пазара – защо това е мощен практически инструмент за управление на продажбите?
- Критерии за избор на сегменти – практика при продажба на застрахователни продукти
- Управление на сегментите и въздействие върху тях
- Определяне “стойността” на сегментите и “цената” им за ДЗИ
Управление на продажбите към конкретни клиенти
- Процес на вземане на решение от потребителите
- Фактори, влияещи върху решението за покупка - време, цена, степен на заинтересованост, степен на възприемане на различията и др.
- Практически програми за Кръстосани и Допълнителни продажби – организация и проследяване на резултатите
- Влияние на рекламата, промоциите и насърчаването на продажбите - практически аспекти на регионално ниво
Практическа методика: Стойност на клиента за периода на жизнения му цикъл (CLTV) - Как да определим най-стойностните си клиенти и да печелим повече от тях?
Допълнителни теми:
Пазарен потенциал – измерване на пазарния потенциал по търговски територии
Пазарният потенциал е базов инструмент, който стои в основата на активното управление на продажбите, повишаване на кръстосаните и допълнителните продажби.
ABC анализ – класификация на клиентите по три основни параметъра
- По обем на покупките от нас – ранг на клиента, реални покупки
- По потенциал – оценка на възможностите
- По наш дял в покупките на клиента (в обем и стойност)
Наличието на такъв анализ ще задълбочи контрола на продажбите от общо за територията към конкретно управление на отделните клиенти.
Управление на продажбите
- По отделни продукти и услуги
- По отделни клиенти (приоритетно клас А)
Цел: увеличаване на оборота в обем и стойност, увеличаване покупките на целеви продукти, нарастване на нашия пазарен дял (респ. дял в клиента) и др.
Програми за мотивация:
- Програми за мотивация на търговци – състезателни, по квоти и др.
- Програма за мотивация на търговски екип
Водещ: Явор Янкулов, PhD
Датите на провеждане на обучението може да видите в Календара ни.