Управление на промяната
За кого е предназначена?
Днес, мениджърите трябва да бъдат в състояние да представят и направляват стратегии, свързани с всякакъв вид промени - преструктуриране, сливания или кризи в растежа. Този курс представя различни принципи и техники, свързани с управлението на промяната, както и етапите на нейното планиране и осъществяване.
Промените в организациите
- Типове промяна – причини, фактори, мотиви и въздействие върху организацията
- Външни и вътрешни сили на промяната
- Стратегическа, тактическа и оперативна промяна – къде е разликата на практика?
- Организирана промяна и промяна тип реакция – роля и поведение на мениджъра
Съпротива срещу промените
- Причини за съпротивата срещу промените в организациите – на ниво индивид и на ниво група/екип
- Психологически и организационни детерминанти на съпротивата
- Инструменти и подходи за разпознаване на съпротивите – уроците на практиката
- Методи за намаляване на съпротивата в организацията – въздействие на индивидуално и екипно ниво
- Как да извлечем полза от съпротивата? – обръщане на дефектите в ефекти
Процесът на промяна в организацията и екипа
- Процесът на промяна – основни мениджърски концепции
- Етапи на промяната – за какво ни служи тяхното познаване на практика?
- Процесът на промяна като последователност от мениджърски действия
- Роли на мениджъра съобразно етапите на промяната
- Управление на цялостния процес на промяна – успешни практически решения
Управление на промените в съответствие с:
- Организационна култура и управление на промяната – практически аспекти
- Промяна и комуникация – как да информираме, приобщим и/или споделим промените
- Мотивация за промяна и промяна на мотивацията (важна практика, а не само игра на думи)
- Промяна и фирмена стратегия
- Промяна в организационната структура, целите, подходите на работа и управление, измерването на резултатите – уроците на практиката
Мениджърът управлява промяната
- Управление на промяната и управление в условията на промяна – къде е разликата?
- Практически умения и ключови компетенции на успешният мениджър при управление на промяната
- Познания относно процеса на промяна, относно екипа и относно отделните членове
- Роли на мениджъра при управлението на промяната
- Психологически стъпки и форми на въздействие при управление на промените. Мотивация за промяна – специфика за търговски и нетърговски екипи
Практически план за управление на промяната
- Етапи на промяната, очаквани съпротиви, методи за преодоляването им
- Цели на промяната
- Бюджетиране на промяната – време, хора, финанси и др.
- Мотивация за промяна – управление на хора и екипи
- Изграждане на лоби за промяна – практически подходи
- Измерване на резултатите
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.
Свързани теми
Нашите програми в областта на Маркетинга