Анализ, разрешаване на проблеми и взимане на решения
Мнозина смятат, че вземането на решение e най-приятната част от мениджърската работа. Поне докато не им се наложи самите те да го направят на практика. Тогава разбират, че да решаваш не е толкова просто. Как мениджърите взема решения? Кои са най-често допусканите грешки? Защо са важни ограниченията и критериите при вземане на решение?
Основни теми в програмата
Бизнес анализ
- Източници и методи за събиране на информация
- Принципи на анализа
- Методи за кратък мениджърски анализ
Процес на вземане на управленско решение:
- Установяване на проблема / Дефиниране на целта
- Определяне на ограничения и критерии – критичният етап в процеса – защо той е най-важен в практиката на мениджмънта?
- Генериране на алтернативи – практически подходи
- Избор на решение – кои са основните грешки в нашата практика?
- Реализация на решението
- Контрол на изпълнението
Успешните управленски решения
- Кое отличава наистина добрите мениджъри?
- Как да се научим да намираме правилните решения - управление на процеса?
- Методи за групово взимане на решение - не се напрягайте, има и други хора!
- Успешно прилагане на методите в практиката - няколко "малки" тайни.
Методи за групово вземане на решение
- Мозъчна атака
- 6-3-5
- Делфи
- Пиян морков
- Поучително взаимодействие
ПРАКТИКУМ: Вземане на решение (Работа по конкретни казуси)
- Анализ на проблемната ситуация – методи
- Формиране на ограничения и критерии – най-важното за мениджъра!
- Анализ на разходите и ползите, с цел оценка на резултатите от процеса по решаване на проблема
- Практически модел за вземане на решение
Контрол на решението
- Предварителен, текущ и последващ контрол
- Кой и как трябва да контролира изпълнението на решение в практиката?
- Корекции и поведение при грешки и отклонения
Времетраене: 2 дни /6 часа дневно/
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.