Story Selling Tips 3 & 4 – Продажби и Его
No. 3
Откраднах си 8 СЪВЕТА:
1) Единствената цел на първото изречение е хората да прочетат второто.
2) Ако продавате нещо сложно, направете го просто.
3) Хората ще подтичват за удоволствие, но ще спринтират от болка.
4) Продавайте само едно нещо в даден момент.
5) Специфичното продава по-добре от общото.
6) Когато приключите с писането, върнете се на първото изречение. Привлича ли вниманието?
7) Колкото е по-лично, толкова е по-силно.
8) Добрият story selling не е изкуство, той решава проблеми. Но трябва да го прави красиво!
С кое не сте съгласни?
Имате ли допълнения?
No 4: ЕГО
В началото на моята практика ми се налагаше да ходя на няколко последователни срещи при клиентите, не ставаше от първия път.
Често при второто посещение казвах:
„Миналия път когато бях тук, Вие казахте еди-какво си. Аз, да си призная, не бях съгласен. Но като се върнах в офиса споделих с колегите и те ми казаха: „Слушай го внимателно човека, той знае повече и познава пазара по-добре от теб!“
Най-често в този случай клиентите отговаряха с блага усмивка: „Е, нищо де, никой не се е родил научен. Важното е, че имаш желание! Чакай да ти кажа сега…“
И следваха истории и описания, които с въпроси трудно можех да измъкна от тях.
Хората със силно его много обичаме да даваме акъл!
Все по-трудно използвам горната тактика.
Но и досега обичам да питам клиентите: „А какво е Вашето мнение за…?“
И забивам някой възможно по-глобален и фундаментален въпрос.
Обикновено знаят, че съм университетски даскал и това допълнително ги стимулира.
Какви са Вашите подходи?