Story Selling Tips No. 7 & 8 – Нагъл търговец и Презентация
No. 7 НАГЪЛ ТЪРГОВЕЦ
Август. Отпускарско настроение.
Обажда ми се потенциален клиент. Името на фирмата нищо не ми говори.
Небрежно му обяснявам как работим и какви са условията, включително и цената.
Знам, че търговски не е правилно, но реших да си спестя време и усилия.
Завършвам с:
- Помислете си и, ако сте съгласни, обадете се до час.
- Аз вече съм решил, но добре – чувам в отговор.
След час чинно звъни и започваме да уточняваме логистиката.
Едва тогава разбирам, че човекът е готов да доведе целия си екип от Добрич в София за 2 дни търговско обучение.
Зарадва се, че „щедро“ предложих да отида при тях.
Стана ми съвестно, че аз се държа арогантно, а той чинно приема.
- Добре де - питам го доста по-късно, вече като приятели - не ти ли се сторих малко нагъл?
- Стори ми се, но и ми хареса. Искам и моите търговци да могат така!
Истината е, че в 99% от случаите този агресивен подход не е успешен.
Но човекът беше получил силна препоръка от авторитетна компания и вече беше взел решение.
Ако клиентът вече е „купил“, нищо не може да го разубеди!
No. 8
Много хора с удоволствие споделиха, че Джеф Безос е забранил използването на PowerPoint на работните срещи в Амазон.
Но с какво е заменил досадните презентации?
Ще ви разочаровам: Преди среща той изпраща до участниците текст от шест страници, който представя основната информация.
Същото изисква и от хората в екипа си.
Както сам споделя: „Излагането на една идея в пълни, завършени изречения и абзаци, дисциплинира мисленето.
Разгърнатият текст помага да се види общата картина много по-добре, от конспективното изложение в точки.“
„Разгърнатият текст…“
LinkedIn разрешава постове от 3000, вместо предишните 1300 знака.
Внимавайте с това.
„Загръщайте“ текста в по-малки и приятни опаковки.
Не само в LinkedIn, а и на корпоративните си страници.