13 „ЗА” за Маркетинга
Явор Янкулов, доктор по икономика,
Мениджър обучения, e-training.bg
- За Нуждата
Хората купуват не това, от което имат нужда, а това което им се иска.
Понякога на хората им се иска да купят това, от което имат нужда.
- За Новото
Хората обичат новото.
Хората купуват новото, ако могат да го сравнят с добре познато старо.
Но най-често хората купуват това, което познават отдавна и с което са свикнали.
- За Подобренията
Ако съвсем мъничко подобрите един продукт, ще продадете още 10%.
Ако съвсем мъничко подобрите една услуга, ще продадете още 25%.
Ако съвсем мъничко подобрите отношението си към клиентите ще продадете още 100%.
- За Интуицията
Ако се занимаваш с маркетинг, много важно е да имаш интуиция.
Още по важно е да не се опираш на нея, когато взимаш решение.
- За изкуството на Войната
Маркетингът не е война.
Той е дисциплина.
- За Маркетолозите, Търговците и Счетоводителите
Маркетолозите измерват успеха с „познаваемост” на марката.
Търговците измерват успеха с продажби.
Счетоводителите регистрират печалба – загуба.
Извод:
Маркетингът е изключително сериозна работа, за да бъде поверен на маркетолозите.
Най-добре го поверете на счетоводителите.
Още 7 „ЗА” прочетете след рекламите:
РЕКЛАМА: Последвайте нашата fb страница – fb/e-training.bg и ще получавате още мъдри мисли на килограм.
- За Маркетолозите
Маркетолозите разбират от маркетинг на теория.
Затова избягват да се занимават с маркетинг на практика.
Най-често дават акъл на други, как да го правят.
- За Маркетаджиите
Маркетаджиите не познават маркетинговата теория.
Често не познават и практиката.
Това им дава кураж да се занимават с маркетинг на практика.
- За Успеха на маркетинговата кампания
Най-важно условие – сам да си измерваш резултатите.
- За Ефективността
Най-важна е печалбата.
Ако печалбата намалява – важно е да растат продажбите.
Ако продажбите намаляват – важно е да има познаваемост на марката.
Ако няма познаваемост на марката – винаги можем да кажем, че прилагаме Guerrilla Marketing.
- За потребителската Лоялност
Потребителите винаги са лоялни.
Към себе си.
- За Математиката
Има три типа специалисти по маркетинг:
Такива, които могат да правят изчисления.
И такива, които не могат.
- За Клиентите
Клиентите, които не знаят какво искат, са ужасни.
По-ужасни от тях са клиентите, които знаят какво искат.
Изпратете и Вашите „ЗА” за Маркетинга. А може и Вашите „Против”: