Проект - Управление на продажбите
ПРАКТИКУМ ЗА ВОДЕЩА КОМПАНИЯ В АГРО СЕКТОРА
- Пазарен потенциал – изготвяне на единна методика за измерване на пазарния потенциал по търговски територии
- ABC анализ – класификация на клиентите по три основни параметъра:
- По обем на покупките от нас – ранг на клиента, реални покупки
- По потенциал – оценка на възможностите
- По наш дял в покупките на клиента (в обем и стойност)
- Управление на продажбите
- Общо по търговски територии
- по отделни клиенти (приоритетно клас А)
Цел: увеличаване на оборота в обем и стойност, увеличаване покупките на целеви продукти, нарастване на нашия пазарен дял (респ. дял в клиента), увеличаване на асортимента и др.
- Стойност на клиента
Покупки на клиента по години в стойност (последен 3-5 годишен период) и на тази основа претеглена печалба от този клиент. Това ще определи най-стойностните ни клиенти, ще ни даде възможност да управляваме продажбите индивидуално към тях с конкретни предложения, бюджетирани на база реална стойност и потенциална печалба.
- Програми за мотивация:
- Обзор на практиката за различни фирми в ЕС и България – кое можем да приложим успешно?
- Програми за мотивация на търговци – състезателни, по квоти и др.
- Програма за мотивация на търговски екип – приложима ли е при нас, какви са възможностите?
Свързани теми
Галерия с наши обучения и събития